donderdag 27 november 2014

Let it Glitter! Ho Ho holographic Holiday's

Hoi Allemaal,

Dit keer geen unboxing maar een review en first impression van een collectie van Let it Glitter.
Voor degene die het merk Let it Glitter niet kennen zal ik er wat over vertellen.


Let it Glitter is het eerste Indie merk in Nederland. Indie houdt in dat het independent is en dat het handmade is, er komt geen machine aan te pas. En dat maakt ieder potje nagellak uniek. Let it Glitter! maakt dus zelf de lakjes, en ze voldoen ook aan de EU richtlijnen en daarnaast zijn ze ook nog eens 5-free.
Dat betekent dat de volgende dingen niet in de nagellak zitten:
* DPB,
* Formaldehyde,
* Formaldehyde Resin,
* Toluene en
* Camphor.

Daarnaast wordt het ook niet getest op dieren. En daar ben ik heel erg blij mee.
Ik kocht bij Suzanne (eigenaresse Let it Glitter!) de gehele 'Ho Ho Holographic Holiday's' collectie. Ik heb gekozen voor de 5ml flesjes. Dit om ze uit te testen, en ik hoop dat ik dan later de grote nog kan kopen.

Laten we maar eens beginnen met bekijken van de lakjes, ow en voor ik het vergeet, ik heb van iedere kleur 2 laagjes aangebracht.

Frozen.
Frozen is een mooie off white nagellak, met glitters erin. Zoals je hieronder kan zien in het flesje. Het lijkt alsof de glitters allemaal naar beneden zijn gezakt, maar ik kan je garanderen dat als je je nagels lakt er genoeg glitters op komen. Maar ik adviseer om altijd van te voren het flesje even kort te schudden.
Ik heb de nagels met 2 laagjes gelakt. En ik moet zeggen dat ik heel erg blij ben met het resultaat. Het is een hele mooie kleur, die je overal bij kan dragen. En het is niet te opvallend aanwezig. De glitters zijn allerlei kleuren, en dat geeft het een supermooi effect.
Alleen geeft het op de echte nagel niet zo'n wit effect, maar als je 2 lagen aanbrengt is hij als nog erg mooi en glittert hij verder goed.
Alle glitter lakken moet je van te voren even goed schudden, want de glitters hebben de neiging om naar beneden te zakken.
Tot nu toe blijft hij goed zitten op mijn nagels, namelijk al 2 dagen zonder een  beschadiging erop. En dat is voor mij echt een unicum. Meestal gaat het dezelfde dag er nog bij mij eraf.

Golden Star.
Golden Star is een topper. In deze nagellak zitten mooie goudkleurige sterren en witte stippen. Met deze topper kan je elke basecoat omtoveren in een mooi effect.
De sterren geven een heel mooi effect, maar zo nu en dan gaan de punten dan de sterren omhoog staan en blijf je haken aan dingen. Dus ik adviseer om er nog een doorzichtige topcoat er over heen te doen zodat je de kans minimaal maakt dat je ergens achter blijft haken.
Ik heb gekozen voor een mooie midnight blue, en daar heb ik ook 2 laagjes van aangebracht. Voor het mooiste effect breng je ook 2 lagen aan van de topper, en je kan zelfs de sterren een beetje plaatsen zoals jij ze wilt hebben.

Santa's Suit.
Dit is de eerste holografische nagellak. en ik kan je vertellen hij is erg mooi. Vergeleken met de andere holografische is deze wat minder aanwezig, maar het is er wel. 
Er zitten mooie rode glitters in. Als je 2 lagen aanbrengt is hij zelfs nog mooier. Ik denk dat dit het perfecte kleurtje is voor de kerstdagen. Het is een soort van kruising tussen rood en paars.
Op de nagel heb ik 2 lagen aangebracht, hierdoor komt de kleur nog mooier uit, en is hij niet zo doorschijnend.

Mistletoe.
Dit is ook een holografische nagellak. Het is weer eens wat anders dan de andere holografische lakjes. Deze blijft een beetje doorschijnend, zelfs met 2 laagjes. En ik denk dat 3 laagjes te veel van het  goede is.
Zoals je kan zien bevat deze nagellak ook mooie wat grotere glitters. Dit zijn niet gewoon groene gliters, maar multi colored. En dat geeft een special effect, samen met het holografische. En er zitten ook wat kleinere glitters in, deze hebben hetzelfde effect als de grotere glitters.
 Dit is zeker een kleur voor mensen die iets willen wat anders is. Het is een rustige kleur, en het zal niet een eye catcher zijn, maar het is wel een super mooie accessoire die je outfit helemaal af kan maken.


Christmas Lights.
 Dit is één van mijn favoriete lakjes. En ik denk dat het te maken heeft met het feit dat het holografisch is, glitters en zwart. En de naam vind ik ook heel bijpassend. Op de foto hierboven kan je zien dat het hlografisch is.
Net als alle andere lakken, geeft het aanbrengen van 2 lagen het mooiste effect.
Er zitten meerdere kleuren glitters in, groen/rood en goud.
Dit lakje is wel voor de mensen die het aandurven om zwarte nagellak te dragen, want je kan er niet omheen, maar het heeft wel wat speciaals. Dit is de eerste zwarte nagellak die ik ken die holografisch is. 

Candy Cane.
Dit is net als Golden Star een topper. Deze kan je aanbrengen op een andere kleur basecoat.  In deze topper zitten 3 kleuren glitters, rood/groen en wit.
Dit zijn kleine glitters. En de kleuren passen goed bij de naam Candy Cane, want daar doet het me ook wel een beetje aan denken als ik er naar kijk.
Ik heb Candy Cane in 2 laagjes aangebracht over een pastel geel. Hierin zie je alleen niet goed de witte glitters. Bij deze nagellak heb ik gemerkt dat je met de eerste laag een mooie hoeveelheid glitters op je nagel krijg, maar als je 2 lagen aanbreng heb je net dat beetje extra.

O Holo Night.
 Dit is de laatste nagellak uit de speciale kerst collectie. Dit is zoals de naam als verklapt een holografisch nagellakje. Deze kleur neigt erg naar het paars, en I like it!
Er zitten ook kleinere glitters in, namelijk een soort van rood. Het is net als de Santa's Suit een perfecte kleur voor de kerstdagen.
 Het is een kleur die bijna iedereen wel kan dragen. En het is ook niet te opvallend, maar erg classy.

Ik ben nog erg in dubio welke nagellak ik ga dragen met de kerstdagen, want ik vind ze allemaal erg mooi. En ik denk dat ik nog wel van bepaalde kleuren een grotere variant  potje ga kopen.  Ik denk niet dat het een glitter topper zal worden, aangezien ik niet heel erg dol ben op het verwijderen van glitter naggllak.
Ik trek echt heel erg naar de holografische kleuren, ik denk dat ik ze allemaal eerst moet dragen om te kunnen zien welke het ga worden.

Als je ook geïnteresseerd ben dan moet je zeker een kijkje nemen in haar Etsy winkel.
Hier is de link, ik zou zeker weten een kijkje nemen: Letitglitter

Bedankt voor het lezen. En als je iets besteld, laat het me weten. Want ik ben daar wel nieuwsgierig naar.
Tot de volgende keer.

Xoxo Daniëlle




Geen opmerkingen:

Een reactie posten